سامسونگ دکس (DeX) محصولی است که با استفاده از آن می‌توان گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به کامپیوتر شخصی تبدیل کرد. البته این محصول قرار نیست بدل به یک پی سی رده بالا برای شما شود. با این وجود زمانی که به لپ تاپ خود دسترسی ندارید می‌توانید روی دکس برای انجام اموری چون ویرایش و ایجاد اسناد، تماشای ویدیو، وب‌گردی، دسترسی به فایل‌های مختلف و … حساب باز کنید.

دکس می‌تواند انجام این گروه از کارها را برای شما به مراتب لذت‌بخش‌تر کند. البته استفاده از دکس لزوماً به معنای انتقال داده‌ها و اطلاعات شما به کامپیوتر نیست. اطلاعات شما می‌تواند همیشه در گوشی باقی بماند و اجباری برای انتقال داده‌ها و اطلاعات به کامپیوتر نیست. با توجه به قابلیت هایی که دکس دارد، در حال حاضر می‌توان این محصول را نزدیک‌ترین ایده به یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها دانست.

دکس بهتر از هر محصول دیگری که تا کنون در این راستا عرضه‌ شده، مرز بین گوشی‌ها و کامپیوترهای شخصی را کم‌رنگ‌تر کرده است. قیمت در نظر گرفته شده برای سامسونگ دکس در حال حاضر ۱۴۹ دلار است. (این محصول قرار است به زودی و به صورت رسمی وارد بازارهای داخلی ایران شود).

در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط با این محصول و شیوه راه‌اندازی آن می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات سامسونگ تماس بگیرید. کارشناسان ما در نمایندگی سامسونگ حضور داشته و تخصصی‌ترین راهنمایی‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سامسونگ دکس

آموزش راه‌اندازی سامسونگ دکس

ساده بودن روند راه‌‌اندازی دکس سامسونگ در واقع یکی از مزایای این دستگاه است. برای راه‌اندازی این دستگاه کافی است تا این داک را از طریق پورت USB نوع C به منبع برق متصل کرده و از طریق پورت HDMI، ارتباط بین دکس و یک مانیتور یا تلویزیون برقرار کنید. پس از این کار کافی است گوشی را در داخل محفظه قرار دهید و آن را به سوکت USB نوع C متصل کنید.

با انجام این کار تصویر تمام‌صفحه‌ای مشابه دسکتاپ کامپیوتر، بر روی صفحه نمایان می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت نیاز به استفاده از کیبورد و ماوس بلوتوثی فاقد دانگل، می‌بایست این دستگاه‌‌ها را پیش از متصل‌کردن گوشی به داک، همگام‌سازی و جفت نمایید. با اتمام راه‌اندازی Samsung DeX، می‌توانید هر ابزاری را به این دستگاه وصل کنید و در صورت نیاز دسترسی به اینترنت را از طریق پورت اترنت فراهم کنید.

چنانچه نمایشگرتان از اسپیکرهای داخلی بهره می‌برد، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات، امکان پخش صدا را از طریق این اسپیکرها فراهم کنید؛ در غیر این‌صورت باید به اسپیکر خود گلکسی اس ۸ اکتفا کنید، چرا که سامسونگ دکس از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره است. با پایان راه‌اندازی دکس، آنچه که در وهله نخست در محیط دسکتاپ برای شما به نمایش درخواهد آمد‌ تعدادی از اپلیکیشن‌های سامسونگ، نظیر گالری، مرورگر اینترنت و پیام‌ها خواهد بود.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک نمایید.